What better for children’s imagination than to be able to create adventures with various characters, drawing in a fun way through creativity, invention and imagination?
The students of Transition A in their Visual Arts classes, worked on the creation of “The Eco-Hero”. To achieve this, they carried out different fun activities answering guiding questions such as: What is an eco-hero? What are they like? What powers do they have? How do they help the planet? Do eco-heroes exist in real life? How can I be an eco-hero from my home?
For this creative work they built a comic book, being relevant not only their 3D eco-hero character, but the choice that each one made of a specific environmental situation, to narrate it through an illustrated story.
You can be an Eco-hero too!
¿Qué mejor para la imaginación de los niños que poder crear aventuras con varios personajes, dibujando de manera divertida a través de la creatividad, la invención y la imaginación?
Los estudiantes de Transición A en sus clases de Artes Visuales, trabajaron acerca de la creación de “El Eco-Héroe”. Para lograrlo, realizaron diferentes actividades divertidas respondiendo preguntas orientadoras como: ¿Qué es un eco-héroe? ¿Cómo son? ¿Qué poderes tienen? ¿Cómo ayudan ellos al planeta? ¿Existen eco-héroes en la vida real? ¿Cómo puedo ser yo un eco-héroe desde mi casa?
Para este trabajo creativo construyeron un cómic, siendo relevante no sólo su personaje de eco-héroe en 3D, sino la elección que cada uno hizo de una situación ambiental específica, para narrarla mediante una historia ilustrada.
¡Tú también puedes ser un Eco-héroe!
Carolina Jiménez López
Docente de Artes Visuales Preescolar y Transición
コメント