TENTH GRADE GOES GREEN

During the first semester of Tenth Grade, in English Speech and Composition 3 class, students were assigned a sustainable project based on renewable sources to demonstrate the importance of environmental sustainability for innovative forms of energy. At Rochester School, the community focuses on the future of our generation with the environment in mind. Students learn about the importance of sustainability and how being a systemic citizen influences daily activities.

Students understand how the dramatic and devastating consequences of global warming and climate change can influence our integral health.  Therefore, a project called “Powering My Future” uses diverse subjects to comprehend and participate in innovative useful sources of renewable energy as alternatives to preserve a long-lasting life in our only home. Students used Rochester School’s virtues and incredible schools to find alternatives to sustainable energy sources. Students were asked to take charge of their project using easily accessible or recyclable materials, demonstrating the real-life application and how they would help create a better planet.

The project demonstrates the importance of sustainable energy and how, in real life context, these skills help us create a new future for the next generations. This project had a clear relationship with Rochester School and its LEED certification as it showed the concept of sustainability and how climate change and global warming are slowly becoming more serious matters that can damage life as we know it.

Additionally, diverse Rochester School virtues were evidenced. For starters, the concept of Systemic Citizenship and taking into account Me, Others, and the Context through effective innovative projects to make our society a better place. Cooperation and collaboration were seen for a group goal of integral health for our well-being, avoiding waste, and finding new alternatives for renewable resources as non-renewable sources are slowly running out. This project was a creative and useful way of succeeding and generating a difference.

How will you make a difference?

For more information:

NOVENO GRADO SE VUELVE VERDE

Durante el primer semestre de este año, en la clase de Oratoria y Composición de Inglés 3, a los estudiantes se les asignó un proyecto sostenible basado en fuentes renovables para demostrar la importancia de la sostenibilidad ambiental para formas innovadoras de energía. En la Rochester, la comunidad se enfoca en el futuro de nuestra generación con el medio ambiente en mente. Los estudiantes aprenden sobre la importancia de la sustentabilidad y cómo el ser un ciudadano sistémico influye en las actividades diarias.

Los estudiantes comprenden cómo las consecuencias dramáticas y devastadoras del calentamiento global y el cambio climático pueden influir en nuestra salud integral. Por eso, un proyecto llamado “Powering My Future” utiliza diversas temáticas para comprender y participar en las innovadoras fuentes útiles de energía renovable como alternativas para preservar una vida duradera en nuestro único hogar. Los estudiantes utilizaron las virtudes de Colegio Rochester y habilidades de otras asignaturas para encontrar fuentes de energía sostenible alternativas. Se pidió a los estudiantes que se hicieran cargo de su proyecto utilizando materiales reciclables o de fácil acceso, demostraran la aplicación en la vida real y cómo ayudarían a crear un planeta mejor.

El proyecto demuestra la importancia de la energía sostenible y cómo, en el contexto de la vida real, estas habilidades nos ayudan a crear un nuevo futuro para las próximas generaciones. Este proyecto tuvo una clara relación con el Colegio Rochester y su certificación LEED, ya que evidencia el concepto de sostenibilidad y cómo el cambio climático y el calentamiento global se están convirtiendo poco a poco en asuntos más serios que pueden deteriorar la vida tal como la conocemos.

Además, se evidenciaron diversas virtudes de la Escuela Rochester. Para empezar, el concepto de Ciudadanía Sistémica y teniendo en cuenta el Yo, los Otros y el Contexto a través de proyectos innovadores efectivos para hacer de nuestra sociedad un lugar mejor. Se vio cooperación y colaboración para un objetivo grupal de salud integral para nuestro bienestar, evitando el desperdicio y buscando nuevas alternativas de recursos renovables ya que las fuentes no renovables se están agotando lentamente. Este proyecto fue una forma creativa y útil de triunfar y generar una diferencia.

¿Y tú, cómo harás la diferencia?

1 visualización0 comentarios