Rochester Students Learning from Each Other in Natural Science Class

Our students from Twelfth and Fourth Grade managed to work together to learn about earthquakes. AP Environmental Science students from Twelfth Grade designed a class for teaching students from Upper Elementary how earthquakes and volcanoes are produced, what are plate boundaries and how scientists use instruments like a seismograph to understand and register earth’s crust movement. Fourth Graders had fun in an interactive class in which they practiced what to do during an earthquake, saw some videos, took quizzes and even build their own seismograph. It’s a great accomplishment for students to teach each other and enjoy it so much.

Nuestros estudiantes de Undécimo y Tercer Grado lograron trabajar juntos para aprender sobre los terremotos. Estudiantes de Ciencias Ambientales AP de Undécimo Grado diseñaron una clase para enseñar a los estudiantes de Primaria Alta cómo se producen los terremotos y los volcanes, qué son las placas tectónicas y cómo los científicos usan instrumentos como un sismógrafo para comprender y registrar el movimiento de la Tierra. Los alumnos de Tercer Grado se divirtieron en una clase interactiva en la que practicaron qué hacer durante un terremoto, vieron algunos videos, realizaron exámenes cortos e incluso construyeron su propio sismógrafo. Es un gran logro para los estudiantes enseñarse unos a otros y disfrutarlo tanto.

María del Pilar Tunarroza Sierra Natural and Environmental Science Coordinator