Rochester School Celebrates the Sustainable Success of Alumnus Camilo Reina in the Business World

By Andrés Mojica, Alumni Center Coordinator

Camilo Reina, a renowned alumnus of Rochester College's Class of 2000, has achieved outstanding accomplishments in the business world, especially in the retail sector and the digital world. Recently, in collaboration with the outstanding Colombian cyclist Egan Bernal, he presented an innovative experience center in Bogota, called Cycla.

Strategically located on Carrera Séptima with 84A, Cycla covers 150 square meters inside, with two terraces that provide a welcoming environment for the community passionate about cycling.

Reina, who has held prominent positions as managing partner of Gig Company, vice president of marketing at Grupo Éxito and director of Retail at Google, shared his vision for Cycla: "It's a company we created to make an impact from our perspective as cyclists, both professional and recreational".

Cycla's future plans, with an 18- to 24-month horizon, include a planned investment of half a million dollars. While the physical experience center is the starting point, Reina emphasizes that the genesis of the venture is digital, with future products that will meet cyclists' needs in a variety of areas.

Central to Cycla's philosophy is its commitment to sustainability, addressing both the environmental and social impact of cycling. Collaborating with Bauen Project and Rights Lab to develop sustainable strategies, the company has implemented innovative practices.

The experience center has a water management system designed by Ekomuro H2O+, which reduces consumption and reuses water efficiently. A strategy for the responsible management of solid waste has also been implemented in collaboration with the community of recyclers in Bogotá and Nomo Waste.

Cycla aims to collect 250 liters of rainwater, significantly reduce water consumption during bicycle washing, and reuse 70% of the water through advanced recycling systems.

In addition, the project highlights the engagement with local partners and suppliers that implement sustainable practices, such as Colo Coffee and HA Bicicletas. Rochester School is proud of Camilo Reina's outstanding track record and his contribution to sustainable development through Cycla.

El Colegio Rochester Celebra el Éxito Sostenible de su Exalumno Camilo Reina en el Mundo Empresarial

Por Andrés Mojica, Coordinador Centro de Exalumnos

Camilo Reina, reconocido exalumno de la promoción 2000 del Colegio Rochester, ha alcanzado destacados logros en el ámbito empresarial, especialmente en el sector del retail y el mundo digital. Recientemente, en colaboración con el destacado ciclista colombiano Egan Bernal, presentó un innovador centro de experiencia en Bogotá, denominado Cycla.

Situado estratégicamente en la carrera Séptima con 84A, Cycla abarca 150 metros cuadrados en su interior, con dos terrazas que brindan un ambiente acogedor para la comunidad apasionada por el ciclismo.

Reina, quien ha ocupado cargos destacados como socio director de Gig Company, vicepresidente de mercadeo de Grupo Éxito y director de Retail en Google, compartió su visión sobre Cycla: "Es una compañía que creamos para impactar desde nuestra perspectiva como ciclistas, tanto profesional como recreativo".

Los planes a futuro de Cycla, con un horizonte de 18 a 24 meses, incluyen una inversión prevista de medio millón de dólares. Aunque el centro de experiencia físico es el punto de partida, Reina enfatiza que el origen del emprendimiento es digital, con futuros productos que satisfarán las necesidades de los ciclistas en diversos ámbitos.

Un elemento fundamental en la filosofía de Cycla es su compromiso con la sostenibilidad, abordando tanto el impacto ambiental como social del ciclismo. Colaborando con Bauen Project y Rights Lab en el desarrollo de estrategias sostenibles, la empresa ha implementado prácticas innovadoras.

El centro de experiencia cuenta con un sistema de gestión del agua diseñado por Ekomuro H2O+, que reduce el consumo y reutiliza el agua de manera eficiente. Asimismo, se ha implementado una estrategia para la gestión responsable de residuos sólidos, en colaboración con la comunidad de recicladores de Bogotá y Nomo Waste.

Cycla aspira a recolectar 250 litros de agua de lluvia, reducir significativamente el consumo de agua durante el lavado de bicicletas y reutilizar el 70 % del agua mediante sistemas avanzados de reciclaje.

Además, el proyecto destaca el compromiso con aliados y proveedores locales que implementan prácticas sostenibles, como Colo Coffee y HA Bicicletas. El Colegio Rochester se enorgullece de la destacada trayectoria de Camilo Reina y su contribución al desarrollo sostenible a través de Cycla.