Rising Star: Juanita Gabriela Dorronsoro Barrera Shines in Equestrian Competitions

By Christine Taunton, Communications Coordinator

In a display of sheer talent and dedication, ninth-grade student Juanita Gabriela Dorronsoro Barrera took the equestrian world by storm during the rider competitions held on February 8 and 9. With grace and precision, Juanita soared over obstacles towering at 1.30 meters, showcasing her exceptional skill and determination. Not content with one victory, Juanita made her youth debut at an impressive height of 1.35 meters, securing first place once again and leaving spectators in awe of her performance.

Behind Juanita's remarkable success lies countless hours of rigorous training and unwavering passion for the sport. Her relentless pursuit of excellence has paid off, earning her well-deserved accolades and admiration from peers and mentors alike.

As we celebrate Juanita's outstanding achievements, let us also recognize the support and encouragement she receives from her family, coaches, and school community. Their unwavering belief in Juanita's abilities has undoubtedly played a pivotal role in her journey to the top.

With each victory, Juanita not only demonstrates her exceptional talent but also serves as an inspiration to aspiring riders everywhere. Her triumph is a testament to the power of perseverance and the limitless potential that lies within each of us.

Congratulations, Juanita, on your phenomenal success. May your future be filled with many more triumphs as you continue to pursue your passion.

Por Christine Taunton, Coordinadora de Comunicaciones

En un alarde de talento y dedicación, la estudiante de noveno curso Juanita Gabriela Dorronsoro Barrera asaltó el mundo de la equitación durante las competiciones de jinetes celebradas los días 8 y 9 de febrero. Con gracia y precisión, Juanita superó obstáculos de 1,30 metros, demostrando su excepcional habilidad y determinación. No contenta con una victoria, Juanita debutó en la categoría juvenil con una impresionante altura de 1,35 metros, asegurándose una vez más el primer puesto y dejando a los espectadores asombrados por su actuación.

Detrás del extraordinario éxito de Juanita se esconden incontables horas de riguroso entrenamiento y una pasión inquebrantable por este deporte. Su incesante búsqueda de la excelencia ha dado sus frutos y le ha valido merecidos elogios y la admiración de sus compañeros y mentores.

Mientras celebramos los extraordinarios logros de Juanita, reconozcamos también el apoyo y el ánimo que recibe de su familia, sus entrenadores y la comunidad escolar. Su fe inquebrantable en las capacidades de Juanita ha desempeñado sin duda un papel fundamental en su camino hacia la cima.

Con cada victoria, Juanita no sólo demuestra su excepcional talento, sino que sirve de inspiración a los aspirantes a pilotos de todo el mundo. Su triunfo es un testimonio del poder de la perseverancia y del potencial ilimitado que hay en cada uno de nosotros.

Enhorabuena, Juanita, por tu fenomenal éxito. Que tu futuro esté lleno de muchos más triunfos mientras sigues persiguiendo tu pasión.