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Promoting a Culture of Integral Health through Sports Electives – High School


Thanks to the sports electives proposed by the school from eighth grade to eleventh grade, students have a new option to explore and deepen in the sport of their choice.

This has generated that many of our students feel affinity to the sport they have chosen and even want to go further, practicing this sport in the high performance modality. In this way, students develop new habits and a healthy lifestyle that has integral health at its core.

This semester, we want to highlight the wide participation of the eighth grade, where many began their sports exploration stage in elective classes. Students who had practiced different sports to the current ones, were given the opportunity to learn something new and the result can be seen in the large number of enrolled students who decided to start their high performance process in the volleyball and basketball teams of the Rochester Sports Club, with an outstanding participation of students in these two disciplines.

The sporting spirit of these students is evident every morning of training in the multiple courts, where the 4 criteria of a high performance student are evidenced: 1. Teamwork. Excellence and Improvement and 4. Integral Health.

Similarly, we can also see a large number of students practicing in the breaks where there are more and more interested and internally motivated to play sports.

Freyser Mena Docente Curricular Baloncesto y Entrenador Equipo Alto Rendimiento Baloncesto

Alison López  Docente Curricular Voleibol y Entrenadora Equipo Alto Rendimiento Voleibol



Resumen: Gracias a la modalidad de las electivas deportivas propuestas por el colegio desde grado octavo hasta grado undécimo, los estudiantes tienen una nueva opción de explorar y profundizar en el deporte de su elección.

Esto ha generado que muchos de nuestros estudiantes sientan afinidad al deporte que han elegido y quieran incluso ir más allá, practicando este deporte en la modalidad de alto desempeño. De esta manera, los estudiantes desarrollan nuevo hábitos y un estilo de vida saludable que tiene como centro la salud integral.

Este semestre, queremos resaltar la amplia participación del grado octavo, donde muchos iniciaron su etapa de exploración deportiva en las clases electivas. Estudiantes que habían practicado diferentes deportes a los actuales, se dieron la oportunidad de aprender algo nuevo y el resultado lo podemos observar en el gran número de inscritos que decidieron iniciar su proceso de alto desempeño en los equipos de voleibol y baloncesto del Club Deportivo Rochester, con una participación destacada de estudiantes en estas dos disciplinas.

El espíritu deportivo de estos estudiantes lo podemos ver a flor de piel todas las mañanas de entrenamiento en las canchas múltiples, donde se evidencian los 4 criterios de un estudiante de alto desempeño: 1. Constancia de Propósito. 2. Trabajo en Equipo. 3. Excelencia y Mejoramiento y 4. Salud Integral.

De igual manera, también podemos ver un gran número de estudiantes practicando en los descansos donde cada vez hay más interesados y motivados internamente a realizar deportes.

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