Origin of Judaism Project – Ancient World – 7th Grade

As global citizens, 7th Grade students made an investigation about Judaism. To demonstrate their knowledge they were invited to deepen into the topic they liked the most.

We want to acknowledge the work done by Sol Maldonado, Martín Jiménez, and Samuel Valenzuela who created a presentation about the origins of Judaism.

We also want to highlight the work done by Diego Moreno (Video Below)  who created a video about Jewish literature. Congratulations!

Ricardo Baquero Social Sciences Teacher for Middle School and High School

Resumen: Como ciudadanos globales, los estudiantes de Sexto Grado realizaron una investigación acerca del judaísmo. Para demostrar su aprendizaje fueron invitados a profundizar en el tema que más les llamara la atención.

Queremos reconocer el trabajo Sol Maldonado, Martín Jiménez y Samuel Valenzuela, quienes realizaron su presentación acerca de los orígenes del judaísmo.

Igualmente, queremos destacar el trabajo de Diego Moreno quien realizó un video acerca de la literatura judía. ¡Enhorabuena!