Nicolás Cortés Basto, Music Ambassador: On the Road to the Elena Cobb Star Prize 2024

By Christine Taunton, Communications Coordinator

On the vibrant stage of musical achievement, Nicolás Cortés Basto, a 11th grade student, stands out as a piano prodigy. Currently, as part of the prestigious Piano Juliana Reinat Studio Academy, Nicolás has reached a milestone that places him at the epicenter of the international music scene.

His outstanding skill and passion for the piano have not gone unnoticed. Nicolas was shortlisted as a candidate to represent his academy in the prestigious Elena Cobb Star Prize 2024. This event, which provides the unique opportunity to perform in London's illustrious Royal Albert Hall, specifically in the majestic Elgar Room, is a dream for many young pianists.

Nicolas' audition was a resounding success, resonating with a harmony that won over the jurors' ears. His ability to express emotions through the piano keys earn him shortlisting.

The Elena Cobb Star Prize 2024 is not only a competition, but a platform that elevates young musicians to new heights. Nicolas, along with other talents, will have the opportunity to delight audiences as a soloist, accompanied by an instrumental ensemble, in one of the most iconic venues for classical music.

The Rochesterian community is proud to see Nicolas become a musical ambassador, bringing with him not only his exceptional talent, but also the pride of representing his academy and his country on an international stage.

We applaud Nicolás for his outstanding achievement and wish him every success on his exciting journey to the Elena Cobb Star Prize 2024.

May this be just the beginning of a brilliant musical career that will inspire generations to come.

May music continue to be your guide on this magical journey!

Nicolás Cortés Basto, Embajador Musical: Rumbo al Elena Cobb Star Prize 2024"

Por Christine Taunton, Coordinadora de Comunicaciones

En el vibrante escenario de los logros musicales, Nicolás Cortés Basto, estudiante de 10º grado, destaca como un prodigio del piano. Actualmente, formando parte de la prestigiosa academia Piano Juliana Reinat Studio, Nicolás ha alcanzado un hito que lo coloca en el epicentro de la escena musical internacional.

Su destacada destreza y pasión por el piano no han pasado desapercibidas. Nicolás fue preseleccionado como candidato para representar a su academia en el prestigioso Elena Cobb Star Prize 2024. Este evento, que brinda la oportunidad única de presentarse en el ilustre auditorio Royal Albert Hall de Londres, específicamente en la majestuosa Elgar Room, es un sueño para muchos jóvenes pianistas.

La audición de Nicolás fue un rotundo éxito, resonando con una armonía que conquistó los oídos de los jurados. Su habilidad para expresar emociones a través de las teclas del piano le valió la preselección.

El Elena Cobb Star Prize 2024 no solo es una competición, sino una plataforma que eleva a jóvenes músicos a nuevas alturas. Nicolás, junto a otros talentos, tendrá la oportunidad de deleitar al público como solista, acompañado por un ensamble instrumental, en uno de los lugares más emblemáticos de la música clásica.

La comunidad Rochesteriana se enorgullece al ver cómo Nicolás se convierte en un embajador musical, llevando consigo no solo su talento excepcional, sino también el orgullo de representar a su academia y a su país en un escenario internacional.

Aplaudimos a Nicolás por su destacado logro y le deseamos el mayor de los éxitos en su emocionante viaje hacia el Elena Cobb Star Prize 2024.

Que este sea solo el comienzo de una brillante carrera musical que inspire a generaciones futuras.

¡Que la música continúe siendo tu guía en este mágico viaje!