Manuela Santamaría: Brilliant Victory at the National Pre-Infant 2023 Championship

By Sandra Borrero, Marketing Coordinator

This year's National Pre-Infant 2023 Championship brought together 37 talented riders in an exciting competition that took place at the prestigious Club Campestre de LlanoGrande. Among the participants, the outstanding Manuela Santamaría, representing Club Ecuestre La Casona, took the victory in a performance that will be remembered for a long time.

Manuela's category, pre-infantile, offered an intense competition that extended over three days. The opening day, on Wednesday, December 6, consisted of an ambiance test, setting the stage for the challenges to come.

On Friday, December 8, Manuela faced her first qualifier, performing two runs with determination and skill. However, the real test of fire came on Sunday, when she had to complete two more tracks, the last one being the one that would define the championship. The added difficulty was that this last track had to be completed without making any mistakes and at the maximum possible speed.

Riding her magnificent horse, Fire Heat, Manuela Santamaria demonstrated exceptional skill and impressive dexterity. In a performance that kept the crowd in rapt attention, she managed to emerge victorious in the most important test of the entire year. With a mixture of grace and speed, Manuela ensured that her name was engraved in the history of this championship.

La Casona Equestrian Club is proud to have Manuela as a representative, and her trainer, Juan Pablo Betancur, has guided her talent to success with dedication and expertise. This achievement highlights not only Manuela's riding ability but also the hard work and dedication of the entire team behind her.

The Pre-Infant 2023 National Championship has witnessed an extraordinary performance by Manuela Santamaría. The Rochester School community joins in congratulating her for her brilliant victory and the inspiration she offers to all those around her. Manuela, continue to shine and raise the name of your school and your community, we are so proud of you!

Manuela Santamaría: Brillante Victoria en el Campeonato Nacional Preinfantil 2023

Por Sandra Borrero, Coordinadora de Mercadeo

Este año, el Campeonato Nacional Preinfantil 2023 reunió a 37 talentosos jinetes en una competencia emocionante que tuvo lugar en el prestigioso Club Campestre de LlanoGrande. Entre los participantes, la destacada Manuela Santamaría, representando al Club Ecuestre La Casona, se alzó con la victoria en una actuación que será recordada durante mucho tiempo.

La categoría de Manuela, preinfantil, ofreció una competencia intensa que se extendió a lo largo de tres días. La jornada inaugural, el miércoles 6 de diciembre, consistió en una prueba de ambientación, preparando el terreno para los desafíos que vendrían.

El viernes 8, Manuela se enfrentó a su primera calificativa, realizando dos pistas con determinación y destreza. Sin embargo, la verdadera prueba de fuego llegó el domingo, cuando tuvo que completar dos pistas más, siendo la última la que definiría el campeonato. La dificultad añadida era que esta última pista debía completarse sin cometer ningún error y a la máxima velocidad posible.

Montando a su magnífico caballo, Fire Heat, Manuela Santamaría demostró una habilidad excepcional y una destreza impresionante. En una actuación que mantuvo a la multitud en atenta, logró salir victoriosa en la prueba más importante de todo el año. Con una mezcla de gracia y velocidad, Manuela se aseguró de que su nombre quedara grabado en la historia de este campeonato.

El Club Ecuestre La Casona se enorgullece de contar con Manuela como representante, y su entrenador, Juan Pablo Betancur, ha guiado su talento hacia el éxito con dedicación y maestría. Este logro destaca no solo la habilidad de Manuela en la equitación sino también el trabajo arduo y la dedicación de todo el equipo detrás de ella.

El Campeonato Nacional Pre-Infantil 2023 ha sido testigo de una actuación extraordinaria por parte de Manuela Santamaría. La comunidad del Colegio Rochester se une para felicitarla por su brillante victoria y la inspiración que ofrece a todos los que la rodean. Manuela, sigue brillando y elevando el nombre de tu escuela y tu comunidad. ¡Estamos muy orgullosos de ti!