top of page

Making T-shirts with Triangles and Quadrilaterals – Math Class – Upper Elementary

The fourth-grade students had the opportunity to explore the origin of different figures within the family of the quadrilaterals and triangles. They combined their knowledge of lines (line segments, lines, and rays) with angles (acute, obtuse, and right angle) to understand why the figures are classified as they are.

During this activity, the students were assigned a figure and then design a t-shirt. Afterward, they had to theatricalize the family of the quadrilaterals and the triangles to create a visual image. We took advantage of the situation to take the photo of the Math class.

In this opportunity, there are some students that showed outstanding creativity, leadership, and willingness. Those who will be acknowledged are: Juan Antonio Klopper, Simon Caro, Maria Victoria Diaz, Matias Castellanos, Salomon Lopez, and Juan Jose Piedrahita.

Alfonso Mejía Math Teacher[/et_pb_text][et_pb_gallery gallery_ids=”235100,235099,235098,235097,235095,235094″ fullwidth=”on” _builder_version=”4.15.1″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content” sticky_enabled=”0″][/et_pb_gallery][et_pb_text _builder_version=”4.15.1″ text_font=”Futura Book||||||||” text_text_color=”#5b1015″ hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content” sticky_enabled=”0″]

Resumen:Los alumnos de cuarto grado tuvieron la oportunidad de explorar el origen de diferentes figuras dentro de la familia de los cuadriláteros y triángulos. Combinaron sus conocimientos sobre líneas (segmentos de línea, líneas y rayos) con los ángulos (agudo, obtuso y recto) para entender por qué las figuras están clasificadas como lo están. Durante esta actividad, a los alumnos se les asignaron una figura y luego diseñaron una camiseta. Después, tenían que teatralizar la familia de los cuadriláteros y los triángulos para crear una imagen visual. Aprovechamos la situación para hacer la foto de la clase de Matemáticas. En esta oportunidad, hay algunos alumnos que mostraron una destacada creatividad, liderazgo y voluntad. Los que serán reconocidos son: Juan Antonio Klopper, Simón Caro, María Victoria Díaz, Matías Castellanos, Salomón López y Juan José Piedrahita.[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_5″ _builder_version=”4.15″ global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”][et_pb_comments _builder_version=”4.15″ title_font=”Gloria Hallelujah||||||||” custom_button=”on” button_text_size=”17px” button_text_color=”#ffffff” button_bg_color=”#5b1015″ button_border_color=”#5b1015″ button_border_radius=”20px” button_font=”Gloria Hallelujah||||||||” button_use_icon=”off” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”][/et_pb_comments][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.15″ global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.15″ global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”][et_pb_button button_url=”http://rochester.edu.co/lions-honor” button_text=”Back” button_alignment=”center” _builder_version=”4.10.6″ custom_button=”on” button_text_color=”#ffffff” button_bg_color=”#707070″ button_border_color=”#707070″ button_border_radius=”25px” button_font=”Gloria Hallelujah||||||||” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”][/et_pb_button][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

5 visualizaciones0 comentarios

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirar y educar estudiantes a tomar control de sus vidas con el mundo en mente. 

bottom of page