Kindergarten children used the different languages of creation, to integrate the three subjects that make up art education such as: dance, music, and visual art, demonstrating that these are integrated and interdependent with each other to achieve that children understand concepts of the energy of fluid and cut movement in dance, relate it to rhythmic exercises in music through pregraphy and make it tangible in visual art with different graphics and creating characters, associating a single concept in different productions and diverse artistic expressions that strengthen and support their thought processes for reading and writing.
Carolina Jiménez (Art) Sandra Salcedo (Music) Marcela López (Dance) Pre-school and elementary school Art Education Teachers
-------------------------------
Los niños de Jardín utilizaron los diferentes lenguajes de creación, para integrar las tres materias que conforman la educación artística como: la danza, la música, y el arte visual, demostrando que estas se integran y que son interdependientes entre sí para lograr que los niños comprendan conceptos de la energía del movimiento fluido y cortado en la danza, lo relacionen con ejercicios rítmicos en la música a través de la pregrafía y lo hagan tangible en el arte visual con diferentes grafismos y creando personajes, asociando un solo concepto en diferentes producciones y diversas expresiones artísticas que fortalecen y apoyan sus procesos de pensamiento para la lectoescritura.
Comments