top of page

Exploring Cinematic Depth: Ninth Grade Students Dive into "Edge of Tomorrow" in Spanish Seminar Sessions

By Alejandra Becerra, 9th Grade Student


On November 9, 10 and 15, during the Spanish classes, a seminar space was held. In this event, teachers such as Pilar Tunarroza, Guillermo Marín, Javier Cucalón, Juan Francisco Gómez, Leonardo Betancourt, Rodrigo Gómez, Juan Nicolás Garzón and Paola González shared their analysis of the film Edge of Tomorrow, with ninth grade students. All these analyses were linked to the subjects taught by these teachers.


Edge of Tomorrow is an American science fiction film released in 2014. It deals with issues such as the invasion of super organisms, the military alliance, exoskeletons and the respective slogan of the film: live, die, repeat. The film is based on the development of the main character in the invasion of super organisms to Earth. Major William Cage is recruited, despite having no experience with war, for a suicide mission. As time passes, Cage improves his military skills, making the enemy easier to defeat. In the end, William Cage searches for Omega, the 'brain' of super organisms, to kill him. In doing so he is impregnated with his blood and this leads him, again, to restart the loop: live, die, repeat.


The students were able to observe the film in a complete and profound way due to the interaction between various study topics during these sessions. This improved their understanding and encouraged connections between the various areas of knowledge, which were encouraged by the Spanish area.


You can read here the review they created with the analysis of the movie.



 

Por Alejandra Becerra, alumna de 9º grado


Los días 9, 10 y 15 de noviembre, durante las clases de español, se llevó a cabo un espacio de seminarios. En este evento, profesores como Pilar Tunarroza, Guillermo Marín, Javier Cucalón, Juan Francisco Gómez, Leonardo Betancourt, Rodrigo Gómez, Juan Nicolás Garzón y Paola González compartieron sus análisis de la película Al filo del mañana, con los estudiantes de noveno grado. Todos estos análisis estaban relacionados con las asignaturas impartidas por estos profesores.


Al filo del mañana es una película estadounidense de ciencia ficción estrenada en 2014. Trata temas como la invasión de superorganismos, la alianza militar, los exoesqueletos y el respectivo lema de la película: vivir, morir, repetir. La película se basa en el desarrollo del personaje principal en la invasión de superorganismos a la Tierra. El comandante William Cage es reclutado, a pesar de no tener experiencia en la guerra, para una misión suicida. A medida que pasa el tiempo, Cage mejora sus habilidades militares, haciendo que el enemigo sea más fácil de derrotar. Al final, William Cage busca a Omega, el "cerebro" de los superorganismos, para matarlo. Al hacerlo, se impregna de su sangre y esto le lleva, de nuevo, a reiniciar el bucle: vivir, morir, repetir.


Los alumnos pudieron observar la película de forma completa y profunda gracias a la interacción entre varios temas de estudio durante estas sesiones. Esto mejoró su comprensión y fomentó las conexiones entre las distintas áreas de conocimiento, que se vieron favorecidas por el área de español.


Pueden leer aquí la revista que crearon con el análisis de la película:



42 visualizaciones0 comentarios

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirar y educar estudiantes a tomar control de sus vidas con el mundo en mente. 

bottom of page