Explorers Mission Around the School – Nature and Art

The Kindergarten kids went on an explorers mission around the school. With their magnifying glass and elements to draw they represented nature and trees, such as the Sangregado, Bear hand, and gardens that promote constructive habits. As well, in Dance class they represented nature with their bodies and in Music class they sang a song with movements and instruments around the same theme, understanding that artistic education is one and from this idea understand concepts related to botanical illustration, the fluidity of movement in expression, simultaneous bordon in Orff’s instruments in music.

Los niños de Jardín emprendieron una misión de exploradores por los alrededores del colegio. Con su lupa y elementos para dibujar representaron la naturaleza y árboles como el Sangregado, mano de oso y los jardines que promueven los hábitos constructivos. Igualmente, en clase de danza representaron con su cuerpo la naturaleza y en música cantaron una canción con movimientos e  instrumentos alrededor del mismo tema entendiendo que la educación artística es una y a partir de esta idea comprender conceptos relacionados con la ilustración botánica, la fluidez del movimiento en la expresión,  bordón simultáneo en los instrumentos de placa  en música.

Carolina Jiménez, Sandra Salcedo y Marcela López  Docentes de Educación Artística Preescolar

1 visualización0 comentarios