Exciting Adventures in Tech: Updates from Our 4th Grade Computer Science Class

By Carlos Andrés Olaya, Educational Technology Coordinator

We're thrilled to share some amazing updates from our Computer Science class! Our 4th-grade students have been diving deep into the world of technology and creativity, and they've been having an absolute blast.

Here's a quick rundown of what our students have been up to:

Lights, Camera, Action! With iMovie, our students have become mini filmmakers! They've been busy creating their very own movies, using pictures, videos, and cool effects to tell their stories.

Let's Make Some Music! In GarageBand, our young musicians have been composing their own songs! They've been exploring different sounds and rhythms to create melodies that are uniquely theirs.

Game On! Using colorful block coding, our students have turned into game designers! They've been crafting their own games from scratch, learning how to think like computer scientists as they solve problems and make their games come to life.

Throughout all of these fun activities, our students have been honing their computational thinking skills. They've been learning how to break down big problems into smaller steps, think logically, and come up with creative solutions – all essential skills for success in today's digital world!

Por Carlos Andrés Olaya, Coordinador de Tecnología Educativa

¡Estamos emocionados de compartir algunas actualizaciones increíbles de nuestra clase de Ciencias de la Computación. Nuestros estudiantes de Cuarto Grado han estado sumergiéndose  en el mundo de la tecnología y la creatividad,

Aquí tienes un resumen rápido de lo nuestros estudiantes han estado aprendiendo:

¡Luces, cámara, acción! Con iMovie, ¡nuestros estudiantes se han convertido en mini cineastas! Han estado ocupados creando sus propias películas, ¡usando imágenes, videos y efectos geniales para contar sus historias!

¡Hagamos algo de música! En GarageBand, ¡nuestros jóvenes músicos han estado componiendo sus propias canciones! Han estado explorando diferentes sonidos y ritmos para crear melodías que sean únicas.

¡A jugar! ¡Usando programación de bloques de colores, nuestros estudiantes se han convertido en diseñadores de juegos! Han estado creando sus propios juegos desde cero, ¡aprendiendo a pensar como científicos de la computación mientras resuelven problemas y hacen que sus juegos cobren vida!

A lo largo de todas estas actividades divertidas, nuestros estudiantes han estado perfeccionando sus habilidades de pensamiento computacional. Han estado aprendiendo a descomponer problemas grandes en pasos más pequeños, pensar de manera lógica y encontrar soluciones creativas, ¡todas habilidades esenciales para el éxito en el mundo digital de hoy!