The Rochester Educational Foundation wishes to share with the entire community the joy of having been able to restart the Fusca Bilingualism project, thanks to your solidarity in this initiative, so that this year the 8 children of the Official Educational Institution Fusca who had not finished the program, will be certified with the Toefl Primary standardized test. This initiative touches us deeply at FER and it is a source of great joy to be able to offer again this important service to the students of Fusca.
English for Fusca is an institutional bilingualism project, which proposes that students from vulnerable families of official institutions, learn English in a 4-year program, to communicate appropriately in this language, in various situations of everyday life. This project is a way of approaching the community, an opportunity to improve the standard of living of the children who participate therein, and therefore, an improvement in the standard of living of the family nucleus, thus complying with one of the Sustainable Development Goals proposed by the UN (2015): “Goal 4: Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all”.
Finally, the opportunity to study English at Rochester School, taking advantage of all its facilities and services, represents for Fusca students a wonderful experience, a challenge that requires time, commitment and effort to learn, which for the Rochester Educational Foundation is an opportunity to contribute in a structured way to improving the quality of education and narrowing the inequality gap.
Luis Eugenio Posada Social Sustainabilty Coordinator Rochester Educational Foundation
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Inglés para Fusca Un proyecto de bilingüismo para la comunidad
La Fundación Educativa Rochester desea compartir con toda la comunidad la alegría de haber podido reiniciar el proyecto de Bilingüismo de Fusca, gracias a su solidaridad en esta iniciativa, de modo que este año los 8 niños de la Institución Educativa Oficial Fusca que faltaban por terminar el curso, lograrán certificarse con la prueba estandarizada Toefl Primary. Esta iniciativa nos toca de manera profunda en la FER y es motivo de gran alegría poder volver a ofrecer este servicio tan importante para los estudiantes de Fusca.
Inglés para Fusca es un proyecto institucional de bilingüismo, el cual propone que estudiantes de familias vulnerables de instituciones oficiales, aprendan inglés en un programa de 4 años, y se puedan comunicar apropiadamente en esta lengua, en diversas situaciones de la vida cotidiana. Este proyecto es una forma de acercamiento a la comunidad, una oportunidad para el mejoramiento de la calidad de vida de los niños que en él participan, y por ende, un mejoramiento en la calidad de vida del núcleo familiar, lo cual da cumplimiento con uno de los objetivos de desarrollo sostenible propuesto por la ONU (2015): “Objetivo 4: Garantizar una educación inclusiva, equitativa y de calidad y promover oportunidades de aprendizaje durante toda la vida para todos”.
Por último, la oportunidad de poder estudiar inglés en el Colegio Rochester, aprovechando todas sus instalaciones y servicios, representa para los estudiantes de Fusca una maravillosa experiencia, un reto que requiere de tiempo, compromiso y esfuerzo para aprender, lo que para la Fundación Educativa Rochester es una oportunidad para contribuir de forma estructurada al mejoramiento de la calidad de la educación y acortar la brecha de inequidad.
Luis Eugenio Posada Coordinador de Sostenibilidad Social Fundación Educativa Rochester
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