On January 24th we celebrated Energy Day by making connections with our project “Incredible Me” and our campus as a living text. Kindergarten students are learning about food, healthy habits, and are working in improving their diet by including new foods, especially fruits and vegetables.
We are also learning where food comes from and where it goes after we are done absorbing its nutrients. For this purpose we read the story “Why Do I Poo?” By Kristy Holmes (in Epic). Students had a great time learning about poop and sharing funny stories about it.
After our hilarious story and circle meeting sharing our theories of where our poop goes, kinder students visited the school’s Waste Water Treatment Plant (WWDP) with a stop at the compost containers. Students witnessed where food residues go when they don’t finish eating their food, then they observed the different steps of the water treatment process at Rochester. They had Orlando Rocha as a tour guide who explained the complete process and invited them to improve their eating habits, to reduce the amount of water they waste, and to dispose paper towels in the waste container instead of flushing them down the toilet.
Kindergarten students now understand that water at Rochester School undergoes a purifying process so that it can be reused in the school toilets and we can save drinking water by it. Also, they learned that food produces the chemical energy that our bodies need to move, grow, think, learn and live.
Camila Clavijo Abenoza Virtues Development and Real World English Kinder
Día de la Energía en Jardín – Me Gusta la Comida!
El 24 de enero celebramos el Día de la Energía haciendo conexiones con nuestro proyecto integrado “Incredible Me” (El Increíble Yo), y con nuestro campus como texto vivo. Los estudiantes de Jardín están aprendiendo sobre los alimentos, hábitos saludables, y están trabajando en mejorar sus dietas al incluir nuevos grupos alimenticios, especialmente frutas y verduras.
También estamos aprendiendo dónde se producen los alimentos y para dónde van una vez absorbemos todos sus nutrientes y se convierte en deshechos. Por esta razón leímos el cuento “Why Do I Poo?” (Por qué hago popó) de Kristy Holmes (en Epic). Los niños se divirtieron aprendiendo sobre el popó y compartiendo algunas historias graciosas sobre este.
Después de nuestra divertida historia y de hacer una reunión de círculo para formular nuestras teorías sobre dónde va el popó, los estudiantes de Jardín visitaron la Planta de Tratamiento de Aguas Residuales (PTAR) del colegio, e hicieron una parada en la compostera. Allí los niños pudieron comprender qué sucede con los alimentos que no se comen, y observaron los diferentes pasos del proceso de tratamiento de aguas en el Rochester. Fueron liderados por Orlando Rocha, quien les hizo el tour por la PTAR, les explicó el proceso completo, y los invitó a mejorar sus hábitos alimenticios, a reducir la cantidad de agua que desperdician, y a depositar correctamente las toallas de papel en los colectores en vez de echarlas en el inodoro.
Los estudiantes de jardín ahora comprenden que el agua del Colegio Rochester pasa por un proceso de purificación para que pueda ser reutilizada en los sanitarios del colegio y así podamos ahorrar agua potable. También aprendieron que los alimentos generan la energía química que nuestros cuerpos necesitan para moverse, crecer, pensar, aprender y vivir.
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