Representing Rochester School in Uncoli Primary Art Festival in the Girls Gymnasium.
From February 16 to 24, 2023 Rochester School participated in the UNCOLI elementary arts festival with works by students from Second, Third, Fourth and Fifth Grades.
The second grade students participated with large format drawings with grease pastel on Kraft paper, in which they represented how they imagined their body inside, how they would represent pains, thoughts, sensations, the sound entering through the ears or how a thought is connected with the act of moving a part of the body, the bones, etc.
The third grade students participated with illustrations of endangered animals made on cardboard straw octavos using the “estambre” technique; used by the Mexican indigenous people called Huicholes, which consists of outlining and making shapes with colored wool on a hard surface glued with liquid glue. Quite a challenge to do it manually.
Fifth grade students participated with very detailed works in pointillism or pixel art in the technique of painting on cardboard based on mandala-like representations of eyes. They also participated with some POP Art-themed ink compositions called “Positive Words”; in which they appropriated a famous brand or their world of quality to change the text for a positive message.
We were touring the Women’s Gymnasium and seeing very interesting works from the UNCOLI schools. It is noteworthy that the exhibition was spread throughout the campus, so that during the tour we could appreciate, apart from the art exhibition, the daily life of the school, with local guides very well prepared for the fourth graders.
Daniel Molina S. Art teacher Elementary- middle school
—————————————————————
Representando al Colegio Rochester en Uncoli de Arte Primaria en el Gimnasio Femenino
Del 16 al 24 de Febrero del año 2023 el Colegio Rochester participó en el festival de artes de primaria de los colegios UNCOLI con trabajos de estudiantes de Primero, Segundo, Tercero y Cuarto Grado.
Los estudiantes de Primer Grado participaron con dibujos en gran formato con pastel graso sobre papel Kraft , en los que representaban cómo imaginaban su cuerpo por dentro, cómo representarían los dolores, los pensamientos, las sensaciones, el sonido entrando por los oídos o cómo se conecta un pensamiento con el acto de mover una parte del cuerpo, los huesos etc.
Los estudiantes de Segundo Grado participaron con unas ilustraciones de animales en vía de extinción hechas en octavos de cartón paja usando la técnica del “estambre”; utilizada por los indígenas mexicanos llamados Huicholes que consiste en delinear y realizar formas con lanas de colores sobre una superficie dura pegadas con pegamento líquido. Todo un reto para realizarlo manualmente.
Los estudiantes de Cuarto Grado participaron con unos trabajos muy detallados en puntillismo o pixel art en la técnica de pintura sobre cartón basados en representaciones tipo mandala de ojos. También participaron con unas composiciones en tinta con temática POP Art llamadas “Palabras Positivas”; en las que se apropiaban de alguna marca famosa o de su mundo de calidad para cambiarles el texto por un mensaje positivo.
Estuvimos recorriendo el Gimnasio Femenino y viendo trabajos muy interesantes de los colegios UNCOLI. Es de resaltar que la exposición estaba repartida por todo el campus, por lo que durante el recorrido se apreciaba a parte de la exposición de arte, la vida cotidiana del colegio, con unas guías locales muy preparadas para los de Cuarto Grado.
Comentários