top of page

“District 9” From an Interdisciplinary Perspective.


Spanish, Speech & Composition 3 students attended an interdisciplinary discussion about the film “District 9”. During the day, several teachers and experts analyzed the film from their area of knowledge.

Kimon Steenpoorte, World History & Geography teacher, spoke about the representation of segregation in the film and how it can be associated with apartheid. Karla Varela, Physics & Energy teacher, explained the relationship between the nuclear fission and fusion engine projects and the ship engines in the movie; she also talked about the exoskeletons that exist today and the science fiction ones in “District 9”.

For his part, Jorge Quintero, Sustainability Director, referred to the ecosystem in which the aliens lived and their relationship with humans, and invited the students to reflect, as systemic citizens, on how we coexist with different species in our environment, as well as social groups.

In addition, Juan Francisco Gómez, Spanish Curriculum Director, related the history of science fiction and its representation in the film; and Spanish, Speech & Composition 3 teachers, Leonardo Betancourt and Paola González, analyzed power and heroism as a symbolic representation.

As a result of the interdisciplinary day, the students prepared a popular article, where they highlighted the aspects that most caught their attention both in the lectures and in “District 9”.

We invite you to read these interesting articles.

Paola González Osorio High School Spanish Teacher


Resumen: Los estudiantes de Spanish, Speech & Composition 3 asistieron a un conversatorio interdisciplinar sobre la película “Distrito 9”. En la jornada, varios docentes y expertos  analizaron la película desde su área de conocimiento.  

Kimon Steenpoorte, docente de World History & Geography, habló sobre la representación de la segregación en la película y cómo se puede asociar con el apartheid. Karla Varela, docente de Physics & Energy, explicó la relación entre los proyectos de motores de fisión y fusión nuclear con los motores de las naves en la película; también habló de los exoesqueletos que existen en la actualidad y los de ciencia ficción de “Distrito 9”.   

Por su parte, Jorge Quintero, Sustainability Director, se refirió al ecosistema en que vivían los alienígenas y su relación con los humanos, e invitó a los estudiantes a reflexionar, como ciudadanos sistémicos, sobre cómo convivimos con diferentes especies de nuestro entorno, así como grupos sociales. 

Además, Juan Francisco Gómez, Spanish Curriculum Director, relacionó la historia de la ciencia ficción y su representación en la película; y los docentes de Spanish, Speech & Composition 3, Leonardo  Betancourt y Paola González, analizaron el poder y el heroísmo como una representación simbólica. 

Como resultado de la jornada interdisciplinar, los estudiantes elaboraron un artículo de divulgación, donde destacaron los aspectos que más les llamaron la atención tanto de las charlas como de “Distrito 9”. 

6 visualizaciones0 comentarios

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirar y educar estudiantes a tomar control de sus vidas con el mundo en mente. 

bottom of page