Diego Sierra: Elevating Music Production in High School through Advanced Programming Skills

Actualizado: 6 dic 2023

By Fernando Pardo, Arts Center Coordinator Music Teacher 9th - 12th

Diego Sierra, 10th grader and Teacher Assistant of Music in High School, has achieved quality results in the area of music production for the collective assembly.

Programming is a fundamental part of the method we have developed in the high school music program, based on the way professional artists’ shows are produced.

The musical arrangements are made tangible through recording and sequencing, so that the expected materialized product becomes the same shared image for the group. Music is ephemeral, it passes in time and disappears; that is why we require this method to be able to analyze it and rely on audible resources broken down for the editing process. Diego has explored advanced functions of the Logic software, developed by Apple.

Through these functions, Diego has been able to adjust reference tracks to the program’s grid, unify the tempo and export it to produce midi sequences on track in an effective way. Diego is also being trained in the use of music notation software to transcribe musical scores.

Thank you Diego for your service attitude, your talent and your willingness to learn.

—————————————-

Por Fernando Pardo, Coordinador del Centro de Artes, Profesor de Música 8º y 11º

El estudiante Diego Sierra, de 9º, Teacher Assistant de Música en Bachillerato, ha logrado resultados de calidad en el área de producción musical para el montaje colectivo.

La programación es una parte fundamental del método que hemos desarrollado en el programa de música de bachillerato, basado en la manera en que se producen los shows de artistas profesionales.

Los arreglos musicales se hacen tangibles a través de la grabación y las secuencias, de manera que el producto esperado materializado se convierte en una misma imagen compartida para el grupo. La música es efímera, pasa en el tiempo y desaparece; por eso requerimos de este método para poder analizarla y apoyarnos en recursos audibles desglosados para el proceso de montaje. Diego ha explorado funciones avanzadas del software Logic, desarrollado por Apple.

A través de estas funciones, Diego se ha encargado de ajustar pistas de referencia al grid del programa, unificar el tempo y exportarlo para producir secuencias midi sobre pista de manera efectiva. Asimismo, Diego se está capacitando en el uso de software de notación musical para transcribir partituras musicales.

Gracias Diego por tu actitud de servicio, tu talento y tus ganas de aprender.