Developing THIS REAL – Real World English – 4th Grade

4th grade Real World English students, have been exploring about how life today is different from life in the past, in a unit on Long Ago and Today. They created a presentation and recorded themselves explaining it. Through this activity, students developed their THISREAL life competencies, including Technology Use and Language Competence.

Many students did a fantastic job, demonstrating excellent understanding of the vocabulary we learned, as well as using comparative adjectives, such as more difficult than and easier than, to compare items and experiences in the past with now. They presented it in a creative, professional manner, expressing themselves very clearly and confidently. This learning activity was assessed against the following learning expectation:

Communicate orally for a range of purposes (e.g., creative, informative, and persuasive) using academic vocabulary, cultural information, and different types of organizational structures and styles according to the purpose and audience; demonstrating a personal voice in an authentic language environment or scenario (Speaking)

Below you can find videos from Tomás Gallego, Gabriel Acosta and Matías Castellanos who speak about Sushi long ago and today, and Valentina Sarmiento who presented her group’s work about toys long ago and today. In class we co-created the criteria to be included in the work for different levels. For mastery, we agreed that they would demonstrate understanding of at least 5 vocabulary words, use but and instead 3 times and form 3 comparative adjectives, whilst comparing an idea from long ago with today. The above students included all of the criteria and spoke in a well-paced, clear and confident manner. The group of boys also equally spread their ideas between them and were discussing what I felt to be a creative topic, thought up by themselves, without prompting.

Students themselves said they enjoyed the activity as they were able to work together with their friends on it which developed their teamwork skills. It also gave them more confidence in talking in front of a camera, another student commented.

Rebecca Black English Teacher

Resumen:Los alumnos de inglés de 3er grado de Real World English, han estado explorando sobre cómo la vida actual es diferente de la vida en el pasado, en una unidad sobre Long Ago and Today. Crearon una presentación y se grabaron explicándola. A través de esta actividad, los estudiantes desarrollaron sus competencias vitales THISREAL, incluyendo el uso de la tecnología y la competencia lingüística.

Muchos estudiantes hicieron un trabajo fantástico, demostrando una excelente comprensión del vocabulario que aprendimos, así como utilizando adjetivos comparativos, como más difícil que y más fácil que, para comparar elementos y experiencias del pasado con el presente. Lo presentaron de forma creativa y profesional, expresándose con mucha claridad y seguridad. Esta actividad de aprendizaje se evaluó en relación con la siguiente expectativa de aprendizaje:

Comunicarse oralmente con distintos propósitos (por ejemplo, creativo, informativo y persuasivo) utilizando vocabulario académico, información cultural y distintos tipos de estructuras y estilos organizativos según el propósito y la audiencia; demostrando una voz personal en un entorno o escenario lingüístico auténtico (Speaking)

A continuación puedes encontrar los vídeos de Tomás Gallego, Gabriel Acosta y Matías Castellanos que hablan sobre el sushi de hace tiempo y de hoy, y de Valentina Sarmiento que presentó el trabajo de su grupo sobre los juguetes de hace tiempo y de hoy. En clase co-creamos los criterios a incluir en el trabajo para los diferentes niveles. Para el dominio, acordamos que debían demostrar la comprensión de al menos 5 palabras de vocabulario, utilizar pero y en cambio 3 veces y formar 3 adjetivos comparativos, mientras comparaban una idea de hace tiempo con la de hoy. Los alumnos mencionados incluyeron todos los criterios y hablaron con buen ritmo, claridad y seguridad. El grupo de chicos también repartió sus ideas por igual entre ellos y debatieron lo que me pareció un tema creativo, pensado por ellos mismos, sin necesidad de indicaciones.

Los propios alumnos dijeron que habían disfrutado de la actividad, ya que pudieron trabajar juntos con sus amigos en ella, lo que desarrolló sus habilidades de trabajo en equipo. También les dio más confianza a la hora de hablar delante de una cámara, comentó otro alumno.

1 visualización0 comentarios