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Charting Our Learning Journey: Exploring Data Analysis in Third Grade

By Claudio Serrano C., 3rd B  Family Coordinator


In third grade, we have been actively conducting surveys! We first learned how to collect information from a specific audience and place it in tables using "Sketches". Then, we used this information to input it into "Numbers" and tabulate using different charts according to what we wanted to interpret. We used bar charts and pie charts to better understand the obtained information.



Our exploration of the "Numbers" app has led us to discover amazing tools that we can apply to our tasks and assignments. Every day we become more curious and learn more!




 

Por Claudio Serrano C., Coordinador de Familia 2B


En segundo grado hemos estado trabajando activamente haciendo encuestas! Aprendimos primero a realizar una recolección de información de un público específico y lo anotamos en tablas usando “Sketches”. Luego usamos esta información para ingresarla a “Numbers” y tabular usando diferentes gráficos según lo que queremos interpretar. Usamos gráficos de barras y gráficos circulares para entender mejor la información obtenida.


Nuestra exploración en la app de “Numbers” nos ha llevado a descubrir increíbles herramientas que podemos aplicar en nuestras tareas y trabajos. Cada día somos mas curiosos y aprendemos mas!

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