In the last few weeks first grade students, in religion class, have worked on the ability to value, care for and preserve nature and today’s world as our common home.
The concepts of sustainability and cooperative work were defined in order to apply them daily in the relationship we have with our environment and the people around us, reaching the conclusion that we can all contribute our bit so that our impact on nature is harmonious and balanced.
Through the elaboration of a model with recycled elements, they proposed solutions to the problems they observe as children in a global world, including wastewater, the inadequate use of collectors to classify organic and inorganic waste, the exaggerated purchase of clothes when they are not needed, among others.
The students finalized the theme and came to the following conclusions: build machines that clean the water, build machines that organize the waste and that this waste is reused, use their clothes to create other ways to use them, for example bags for the market, suitcases, etc. and one of the biggest conclusions they came to is that God created this world with a purpose that is to take care of it for the good of all.
Maria Teresa Gutierrez Religious Education Teacher First Grade
———————————————————————–
Ser Sostenibles con la Creación
En las últimas semanas los estudiantes de transición, en la asignatura de religión, han trabajado en la habilidad de valorar, cuidar y preservar la naturaleza y el mundo de hoy como nuestra casa común.
Se definieron los conceptos de sostenibilidad y trabajo cooperativo para aplicarlos cotidianamente en la relación que tenemos con nuestro entorno y con las personas que nos rodean, llegando a la conclusión que todos podemos aportar nuestro granito de arena para que nuestro impacto en la naturaleza sea armonioso y equilibrado..
A través de la elaboración de una maqueta con elementos reciclados, propusieron soluciones a los problemas que observan como niños en un mundo global, entre ellos las aguas residuales, el uso inadecuado de los colectores para clasificar residuos orgánico e inorgánicos, la compra exagerada de vestuario cuando no se necesita, entre otros.
Los estudiantes finalizado el tema llegaron a las siguientes conclusiones: construir máquinas que limpian las aguas, construir máquinas que organicen los residuos y que estos residuos sean reutilizados, usar sus prendas de vestir para crear otras formas de utilizarlas, por ejemplo bolsas para el mercado, maletas, etc. y una de las más grandes conclusiones a la que llegaron es que Dios creó este mundo con un propósito que es cuidarlo por el bien de todos.
Comments