top of page

Analyzing Exercises with Self-Portraits

The transition children worked on the theme of the self-portrait, one of the most interesting analysis exercises that an artist can do, since it allows them to express emotions, explore the face and get to know themselves in detail.

This activity facilitated the construction of the self-image through self-representation, where by being able to look at themselves in a mirror, and draw their face step by step, they were able to reflect on how they are and what differences they have.

The observation of this type of creations allows us to focus attention on how the child draws his figure, the size of the self-portrait, its location on the paper and the force used in drawing it.

All the children had fun and learned a lot about the subject!


Los niños de transición trabajaron sobre el tema del autorretrato, uno de los ejercicios de análisis más interesantes que puede hacer un artista, ya que permite expresar emociones, explorar el rostro y conocerse detalladamente. 

Esta actividad facilitó la construcción de la auto-imagen mediante la auto-representación, donde al poder mirarse en un espejo, y dibujar paso a paso su rostro lograron reflexionar sobre cómo son y qué diferencias tienen. 

La observación de este tipo de creaciones permite centrar la atención en cómo el niño dibuja su figura, el tamaño del autorretrato, su ubicación en el papel y la fuerza que emplea en el trazado

¡Todos los niños se divirtieron y aprendieron mucho del tema!

Carolina Jiménez López  Docente de Artes Visuales Preescolar y Transición 

1 visualización0 comentarios

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirar y educar estudiantes a tomar control de sus vidas con el mundo en mente. 

bottom of page