«Last week, during Mental Health and Choice Theory II,  7th grade students had the opportunity to present a selling pitch for the Games created in class that aimed to teach others about Total Behavior.  As part of the process, students first brainstormed on how they would create a board game to teach this fundamental concept of Choice Theory. Then they build their own games. Last Friday, 7th A class presented their games and they were able to play with each other.

Keep in mind that sometimes students have difficulty relating their school life with their personal life, and through creativity and games, they are able to experiment  Choice Theory in a different scenario.»

By: Carolina Ramírez

Resumen: a través de la creatividad y el juego, los estudiantes de 6º relacionaron los conceptos de Teoría de la Elección con sus vidas personales. Además,  crearon juegos de mesa con los que enseñaron el concepto de «Comportamiento Total» utilizando la diversión como medio conductor.

Enviar un comentario